Неділя
08.09.2024
05:32
Вітаю Вас Гість
RSS
 
Славутська гімназія №5
Головна Реєстрація Вхід
Каталог файлів »




Меню сайту

Категорії розділу
Мої файли [4]

Наше опитування
Оцініть мій сайт
Всього відповідей: 176

Головна » Файли » Мої файли

Біологія 7 клас
24.02.2013, 23:53

План уроку


І. Організаційний момент


ІІ. Актуалізація знань

Вчитель. Діти, сьогодні ми з вами проведемо незвичайний урок, урок-аукціон. Слово «аукціон» латинського походження.

  • Хто знає, що воно означає?

Аукціон-публічний розпродаж, при якому покупцем стає той, хто запропонує більш високу ціну.

  • Що потрібно, щоб відбувся аукціон?

Потрібні покупці, продавці, товар.

  • Як називається товар на аукціоні?

ЛОТ.



ІІІ. Мотиваційно-композиційний етап уроку


Вчитель. Сьогодні в аукціоні беруть участь два акціонерні товариства «Ерудит», та «Інтелектуал» зі своїми президентами. Товар на ньому - ваші знання з вивченої теми. Ви будете продавати знання, а я буду їх купляти. Підраховувати, вести і фіксувати результати аукціону на вашому банківському рахунку будуть «банкіри». Перш, ніж оголосити аукціон, давайте ознайомимося з правилами його проведення та шкалою оцінювання.

Правила та шкала оцінювання зображені на слайді і вчитель швидко знайомить учнів з ними.


Правила

  • Право дати відповідь дає сигнал – піднята рука.

  • Право відповіді дається в порядку черги.

  • Виграє той, хто останнім дав правильну відповідь.

  • Порушники порядку на аукціоні втрачають право брати участь в ньому.

  • Памятайте, важлива не тільки швидкість, але і правильна відповідь.


Шкала оцінювання

30 балів – оцінка 11 балів

28 балів – оцінка 10 балів

26 балів – оцінка 9 балів

24 бали оцінка 8 балів

22 бали оцінка 7 балів

20 балів оцінка 6 балів


Завдання оцінюються за п’ятибальною системою за одне виконане завдання.


  • 5 балів означає точну, правильну відповідь без доповнень.

  • 4 бали – відповідь правильна, але можливе незначне доповнення.

  • 3 бали – відповідь викликає сумніви.

  • Вибір 1 чи 2 бали для учасників аукціону означає, що вони потребують допомоги вчителя.



ІV. Проведення аукціону


Вчитель. Для того, щоб брати участь в аукціоні ви повинні бути «платоспроможними», тобто підготовлені до даної теми. Для перевірки вас на «платоспроможність» я представляю ЛОТ №1, який являє собою 24 запитань, на які вам потрібно дати правильну відповідь. Нагадую підрахунок балів здійснюють «банкіри».


Оголошується ЛОТ №1 (удар молотком)

(Запитання висвітлюються на слайді і зачитуються вчителем)


1.Чому довготривалі і сильні вітри, що часто супроводжують період цвітіння рослин, можуть сильно знизити врожай плодів і насіння?

2.Які рослини називаються одно- і дводомними? Привести приклад.

3.Яка причина, що деякі сорти яблунь, груш і інших плодових дерев не кожний рік плодоносять?

4. Квітки багатьох рослин закриваються в дощову погоду. Яке значення має таке пристосування для статевого розмноження квіткових рослин?

5.Ботаніки розрізняють справжні та несправжні плоди. Які ж плоди називають справжніми і несправжніми?

6.Масове цвітіння рослин весною не завжди закінчується хорошим врожаєм. Які причини можуть викликати подібні явища?

7. Плід біб іноді помилково називають стручком. Чим схожі і чим відмінні обидва плоди?

8.Квітки нічної красуні і пахучого тютюну розкриваються з наступанням сутінок і запилюються нічними метеликами. Які пристосування до такого запилення вони мають?

9.Яка мета штучного запилення?

10.Для чого під час цвітіння у саду ставлять вулики?

11.Якими способами вегетативного розмноження користуються в повсякденному житті для розведення кімнатних рослин?

12. Навіщо квіткам яскраві пелюстки, запах, нектар?

13.Чи можуть плоди розвиватися без запліднення?

14.Як за будовою квітки визначити тип запилення?

15. З насіння і плодів яких рослин виготовляють манну, перлову, гречану крупу, геркулес, пшоно?

16.Які є пристосування у ранньоквітучих рослин для цвітіння ранньою весною?

17.Памятаючи, що квітка видозмінений пагін, назвіть її частини які мають стеблове і листкове походження.

18.Чим пояснити, що на деревах не зустрічаються чіпки плоди, а на кущах чи травянистих рослинах майже не буває плодів типу крилаток?

19.Охарактеризувати біологічну роль суцвіть.

20. Чому кімнатні рослини розмножуються вегетативно?

21. Чому береза, ліщина цвітуть до появи листя?

22.Чому деякі рослини добре цвітуть і ростуть, але не дають плодів?

23.Чому запліднення в квіткових рослин називається подвійним?

24.З чого розвивається насіння, зародок насінини, плід?

25.Назвати рослини які ростуть в нашій місцевості і занесені до Червоної книги.

26.Які пристосування мають квітки до самозапилення?


Вчитель. Всі ви виявилися «платоспроможними». Отже, можете взяти участь в «розпродажі». Будь-який товар ви зможете «купити» заплативши за нього знаннями з вивченої теми.


Оголошується ЛОТ №2 (удар молотком)

На барабані розкладені назви предметів, які будуть продаватися: пачка печива, пакет кукурудзяних паличок, горіхи, пакетик халви, кімнатна рослина і т.д.

Барабан приводять в рух, стрілка барабана покаже, який предмет буде продаватися. Покупці бажаючи мати такий предмет, повинні вказати його зв'язок з вивченою темою.

Наприклад, продається пачка печива. Відповідь учня: печиво виготовлено з пшеничного борошна, плід зернівка, суцвіття-складний колос, рослина має мичкувату кореневу систему, листки прості, сидячі з паралельним жилкуванням, квітка має 2 квіткові плівочки, 1 маточку, 3 тичинки, запилюється за допомогою вітру.


Вчитель. В сучасних ринкових умовах продавець повинен володіти такими рисами як кмітливість, спостережливість, вмінням аналізувати і на основі цього приймати рішення. Слідуючий лот містить загадки, які ви повинні відгадати використовуючи свої знання про особливості будови, зовнішнього вигляду рослин, плодів.


Оголошується ЛОТ №3 (удар молотком)


1. Ягода-червона

Ягода- смачна

Ріж та соли

Їж та хвали.

( Помідор )


3. Ось так диковинка

На гілочці-морквинка

Висить червоніється

На сонечку гріється.

(Перець червоний)

5. Поки тихо, він мовчить

Але тільки вітер налетить

Шле в повітряний океан

Парашутний свій десант.

( Кульбаба)


2. Я найперша зацвітаю

Синім цвітом серед гаю

Відгадайте, що за квітка

Бо мене не стане влітку.

(Пролісок)

4.У вінку зеленолистім

У червоному намисті

Вдивляється у воду

На свою хорошу вроду.

(Калина)


6. На городі молода

Пишні коси розплела

У зеленії хустини

Золоті хова зернинки.

(Кукурудза)

7. Ріжуть мене ножакою

Бють ломакою

За те, мене отак гублять

Що всі мене люблять.

(Хліб)


8. Хоч як пече його сонце

Одягнутий він в суконце

А сукно-золотисте

Тонке і чисте.

(Персик)

9. Не жив в ягоді жучок

І не їв червячок

А зірвав його з куща

Серединка вся пуста.

(Плід малини)


10. Стоїть півень на току

У червонім ковпаку.

(Мак)


11.Одягом сірий

Але тілом білий.

(Рис)


12.Сімсот соколят

На одній подушці сплять.

(Соняшник)

13. Що то за твір, що ні чоловік, ні звір,

А вуса має.

(Суниці)


Вчитель. Життя людини тісно пов’язане з рослинами. Рослини одягали, годували, лікували людей, заворожували своєю красою, ніжністю, неповторністю. Тому багато віршів, легенд, зявилися саме завдяки спілкуванню людини з природою.



Оголошується ЛОТ №4 (удар молотком)

Заноситься «чорна скринька» в якій є 3 запитання. Кожне акціонерне товариство розповідає одну з трьох легенд. В процесі розповіді на слайді висвітлюється зображення рослини про яку йде мова.


  • Запитання 1. Розповісти легенду про рослину, яка занесена до Червоної книги України і зростає в лісах нашої місцевості.

  • Запитання 2. Розповісти легенду про рослину, яка є символом гордості, самозакоханості.

  • Запитання 3. Розповісти легенду про рослину, яка є символом дружби, вірності, памяті.


Легенда про конвалію. Одного разу богиня полювання Діана попала в незнайомий ліс, де жили фавни. Побачили вони горду красуню і стали переслідувати її. Спритна, струнка дівчина втекла від них. Але дуже довго і швидко прийшлося їй бігти. Її загоріле, гарне тіло покрилося крапельками ароматного поту, які падали на землю і перетворювалися в чарівні квіти.

Конвалія занесена в Червону книгу тому збір її забороняється.

Легенда про нарцис. Прекрасний, але гордий і холодний юнак Нарцис нікого не любив крім себе. Одного разу він нагнувся до джерела і відобразився в ньому у всій своїй красі. Тут і настигла його кара богині кохання Афродіти. Дивиться він на своє відображення у воді і не може відійти від джерела. Все забув Нарцис, не відриваючись, любується самим собою. Не їсть, не спить. Сили залишають його. Схилилась голова Нарциса на траву і морок смерті покрили його очі.

Приготували німфи могилу юному нарцису, але коли прийшли за його тілом та не знайшли його. На тому місці де схилилася голова гордого юнака, виросла запашна квітка - нарцис. І залишився Нарцис символом гордості, самозакоханості.


Легенда про гладіолус. Гладіолус в перекладі з латинської означає меч. Жорстокий римський полководець взяв в полон воїнів фракійців і зробив їх гладіаторами. Двом з них Севту і Тересу, юнакам-красеням наказав битися один з одним на смерть, обіцяючи переможцю волю і руку своєї дочки. Але кривава битва не відбулася, юнаки не зрадили дружбу і батьківщину. Тоді римляни вбили їх. На місці вткнутих гладіаторами мечів розцвіли гладіолуси.

З тих пір гладіолус вважається символом дружби, вірності, памяті.




V. Підсумок уроку


Вчитель. Всі «товари» продані, аукціон закривається. «Банкіри» закінчують підрахунок балів і повідомляють результати аукціону. Визначається яке місце зайняло кожне із акціонерних товариств. Оцінка кожного члена акціонерного товариства здійснюється окремо.


VІ . Завдання додому

Повторити основні терміни і поняття з теми «Розмноження та розвиток рослин».

Категорія: Мої файли | Додав: Olena
Переглядів: 1071 | Завантажень: 0 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *:
Вхід на сайт

Годинник

Ми у Facebook